Kintlevőség-kezelő szabályzat
A PrintPix Nyomda és Grafikai Stúdió kintlévőség-kezelési szabályzata
Jelen szabályzat a számlák esedékességére vonatkozó tájékoztatás hatékonyságát kívánja elősegíteni. Segítségével a PrintPix Nyomda és Grafikai Stúdió pontosabbá és tervezhetőbbé teszi saját pénzügyi folyamatait, és naprakész módon tájékoztatja Partnereit folyószámláik állapotáról.
Ennek érdekében a cég egy automatizált kintlévőség-kezelő rendszer használatát vezette be, amely az alábbiak szerint épül fel:
1. ELEKTRONIKUS EGYENLEGKÖZLŐ
A fizetési határidő lejártát követő 4. napon és azt követően hetente egyszer e-mail-ben egyenlegközlő levelet küldünk Partnereinknek, amely tartalmazza a lejárt számlákat.
2. ELEKTRONIKUS FIZETÉSI EMLÉKEZTETŐ ÉS FIZETÉSI FELSZÓLÍTÁS KIKÜLDÉSE
2.1. A számla fizetési határidejének lejáratát követő 10. napon, figyelembe véve a 9 napos türelmi időt, Partnereink e-mail-ben megjkapják 1. fizetési emlékeztetőjüket. A lejárt napok kumulálódnak számlánként és meghatározzák a Partnerek vevői hitelkeretét.
2.2. A számla fizetési határidejének lejáratát követő 20. napon Partnereink e-mail-ben megkapják 2. fizetési felszólításukat. A 2. fizetési emlékeztető kiküldését követően a vevői hitelkeret automatikusan felfüggesztésre kerül, Partnereink megrendeléseiket és az ebből elkészülő számláikat ezt követően csak készpénzzel, előre utalással, vagy utánvéttel tudják kiegyenlíteni.
2.3. A számla fizetési határidejének lejáratát követő 30. napon Partnereink e-mail-ben megkapják 3. fizetési felszólításukat, és egy értesítést miszerint a további felszólító levelek már ügyvédi úton érkeznek, melyek ezáltal plusz költséget jelentenek a számlatartozáson felül.
2.4. A számla fizetési határidejének lejáratát követő 45. napon Partnereink automatikusan ügyvédi levélben peresítés előtti fizetési felszólítást kapnak. Ez további 12 000 Ft + ÁFA költséggel növeli a számlatartozást. A levél felszólítja őket arra, hogy amennyiben 5 napon belül nem rendezik tartozásukat, a kintlévőségek behajtását jogi útra tereljük.
2.5. A számla fizetési határidejének lejáratát követő 60. napon, amennyiben nem történik mindkét fél részéről elfogadott írásos megállapodás a fizetés ütemezéséről, abban az esetben automatikus fizetési meghagyást, vagy felszámolást kezdeményezünk, mely legkevesebb 30 000 Ft + ÁFA ügyvédi díj és 3% tőkeösszegű illetékkel növeli a tartozását.
Rendszerünk működése alapján Partnereink minden lejárt számla után más típusú fizetési emlékeztetőt, vagy fizetési felszólítást kapnak, a lejárt napok száma alapján!
Postai úton csak azok a Partnereink kapnak tájékoztatást, akiknek számlatartozása 45 napnál régebbi, illetve Partnerünk nem rendelkezik e-mail elérhetőséggel.
1. fizetési felszólítás - ügyvédi levélben | 12 000 Ft + ÁFA/levél |
2. fizetési meghagyás benyújtása | 30 000 Ft + ÁFA + tőkeösszeg 3%-a |
3. felszámolási eljárás megindítása | 60 000 Ft + ÁFA + 80 000 Ft illeték + 25 000 Ft közzétételi díj |
4. végrehajtási eljárás megindítása | 25 000 Ft + ÁFA + tőkeösszeg 1%-a |
3. FELSZÁMOLÁS MEGINDÍTÁSA
A számla fizetési határidejének lejáratát követően legkésőbb a 45. napon a kérdéses kintlévőségek behajtását jogi útra tereljük és kezdeményezzük a felszámolási eljárás megindítását, amennyiben eddig a határidőig valamilyen írásos fizetési megállapodás nem jön létre cégeink között.
Szabályzatunk 2013. január 1-én lépett életbe és visszavonásig vagy újabb módosításig érvényes! Az esetlegesen módosításra kerülő szabályzat a www.printpix.hu weboldalon közzététel időpontjától lép hatályba.
A szabályzat kiadásáért felelős: Szakáll Tamás ügyvezető (e-mail: szakall.tamas@printpix.hu)
Munkáink
Rólunk